Ön itt van:

Szabályzat

1. Üzemeltetői adatok

Cégnév: Optilen.hu Kft.

Székhely: 3530 Miskolc, Arany János utca 11-13. II/210.

Adószám: 23133448-2-05

Cégjegyzék szám: 05-09-021163

Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda: B.A.Z. Megyei Bíróság

Szerződés nyelve: magyar

Elektronikus elérhetőség: [email protected]

Telefonos elérhetőség: +36 46 784 214

Vásárláskor írásbeli szerződést nem kötünk, következésképpen azokat nem iktatjuk. A tárhelyet biztosítja: Microware Hungary Kft.

Tel.: +36 - 1 - 432 - 3236

Mobil: +36 - 30 - 616 - 1616

Fax: +36 - 1 - 432 - 3237

Számlázás: +36 - 30 - 636 - 6246

E-mail: [email protected]


2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A megjelenített termékek kizárólag online, házhoz szállítással rendelhetőek meg. A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

  • napi kontaktlencse
  • 2 hetes kontaktlencse
  • havi kontaktlencse
  • 3 havi kontaktlencse
  • tórikus kontaktlencse
  • multifokális kontaktlencse
  • színes kontaktlencse
  • szemcseppek
  • kontaktlencse ápolószerek
  • kiegészítők
  • akciós készletek

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!

Ajándék termékek: Amennyiben a promócióban szereplő termékből hiány van, az Optilen.hu saját hatáskörében a hiányzó ajándék terméket más ajándék termékkel helyettesíti.

A kedvezményes ár a törzsvásárlói program keretén belül igénybe vehető maximális kedvezménnyel csökkentett ár. "A mi árunk" az az ár, amelyből az esetleges kedvezmények levonásra kerülnek.

3. Rendelés menete:

  • A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba.
  • Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vissza a vásárláshoz” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a kosár tartalmát. Amennyiben elrontotta a kontaktlencse paramétereit, nem a megfelelő terméket választotta, a „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát.
    • Szállítási / fizetési mód kiválasztása.
    • Magyar Posta Logisztika: címre történő szállítás kérése a Magyar Posta Logisztika futárszolgálat által.
    • Magyar Posta – szállítás egy másik országba: Európai Unión belüli szállítási cím megadása, kizárólag előre kiegyenlített rendelés esetén kérhető.
    • Csomagpontok: MOL töltőállomásokon, COOP üzletekben, postahivatalokon történő átvétel.
    • GLS futár: címre történő szállítás a GLS futárszolgálat által. Ebben az esetben lehetősége van a GLS által kiküldött tájékoztató e-mailben címmódosításra, szállítási időpont módosítására, vagy akár csomagpontra történő átirányításra.
  • Promóciós kód megadására itt van lehetősége az “Akciós kód” mezőben. A promóciós kód beírása után kérjük, kattintson a “KÓD AKTIVÁLÁSA” gombra, hogy rendszerünk ellenőrizze a kódot. Amennyiben nem kattint a “KÓD AKTIVÁLÁSA” gombra, a kedvezmény nem kerül felhasználásra.
  • Szállítási / Számlázási, illetve a belépési adatok megadása. Amennyiben már regisztrált felhasználó, itt tud bejelentkezni. Amennyiben regisztrációt kíván létrehozni, itt tudja megtenni.
    • Amennyiben egészségpénztári számlát szeretne kérni, itt van rá lehetősége az alábbi módok szerint:

1. Egészségpénztár nevére és címére kéri, adószámmal együtt:

  1. lépés: Válassza ki, hogy Regisztráció nélkül szeretné leadni megrendelését, vagy új fiókot szeretne létrehozni. Regisztrált felhasználóként jelentkezzen be fiókjába.
  2. lépés: Az adatok megadását követően kattintson az "Adószám megadása / Egészségpénztár nevére történő számla" fülre
  3. lépés: Az újonnan felugró mezőknél adja meg a szükséges adatokat.
  • Példa:
  • A cég neve: Minta Egészségpénztár, Minta Márton, Tagsági szám 123456789
  • Adószáma: Minta egészségpénztár adószáma 12345678-9-01
  • Cím: Minta egészségpénztár címe 1000 Budapest, Minta utca 1.

2. Saját nevére és címére kéri, csak tagsági azonosítóval

  1. lépés: Válassza ki, hogy Regisztráció nélkül szeretné leadni megrendelését, vagy új fiókot szeretne létrehozni. Regisztrált felhasználóként jelentkezzen be fiókjába.
  2. lépés: Adja meg számlázási nevét, valamint címét. A neve mellett tüntesse fel a tagsági azonosító jelét.
  • Példa:
  • Vezetéknév: Minta Márton
  • Keresztnév: Tagsági szám 123456789

(Speciális karakterek nem használhatók, így a kettőspont használata nem engedélyezett.)

Számlát kizárólag az itt megadott adatok alapján tudunk kiállítani, a megjegyzés rovatban feltüntetett adatokkal nem áll módunkban számlát kiállítani! Amennyiben már megrendelését leadta, ám helytelen számlázási adatokkal, és a számla még nem került kiállításra, megrendelését törölni tudjuk, és ismételten leadhatja azt.

Kiállított számlát nem áll módunkban módosítani!

Amennyiben az űrlapon nem ad meg külön számlázási adatokat, a számlát automatikusan a megrendelő nevére állítjuk ki.

A megjegyzés rovatban egyéb információkat adhat meg a szállításra vonatkozóan (pl. épület neve). Kérjük, ügyfélszolgálatunknak ne ezen a felületen üzenjen, hanem telefonos vagy e-mailes elérhetőségük egyikén, ezáltal is felgyorsítva az ügyintézést!

Az adatok megadását követően az áruház szabályzatát szükséges elfogadni. Ezt a Megjegyzés alatt teheti meg, az „Elfogadom áruházunk szabályzatát” melletti négyzet kipipálásával. Ezután a "RENDELÉS ELKÜLDÉSE" gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat.

Amegrendelés leadását követően 48 órán belül visszaigazoló e-mailt küldünk. Az e-mail tartalmazza egyedi megrendelési azonosítóját, a megrendelt termékeket, a szállítási és a fizetési módot, valamint a szállítási címet. A hibásan megadott adatok, információk okán felmerülő bárminemű probléma a Vásárló kizárólagos felelőssége. Amennyiben az e-mailt nem találja a beérkezett üzenetek között, kérjük, ellenőrizze a spam (levélszemét) és a Promóciók mappákat is. A Vásárló mentesül a megrendelésével keletkezett ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg a visszaigazoló e-mailt.


4. A megrendelés feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 13 óráig történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására; amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, megrendelése az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Ügyfélszolgálatunk minden esetben e-mailben visszaigazolja megrendelését. Általános teljesítési határidő termékenként változik, ez a termék adatlapján feltüntetésre kerül. Mindez csak becsült határidő, mivel a termékek gyártása változó időt vehet igénybe. A gyártótól megrendelt terméket a gyártó által megtörtént szállítás után tudjuk teljesíteni, így az oldalon feltüntetett határidő módosulhat. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést

követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

Az üzlet nem hajtja végre a nagykereskedelmi megrendeléseket. Fenntartjuk a jogot, hogy visszautasítjuk 45 munkanapon belül annak az ügyfélnek a megrendelését, aki üzleti tevékenységet folytat, vagy a rendelés összértéke meghaladja az 72500 Ft-ot.


5. A megrendelt termék árának és a házhoz szállítás díjának fizetése: Utánvétel, Banki átutalás, PayPal, SimplePay

Utánvételes fizetésnél a megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.

Amennyiben utalással kíván fizetni, kérjük, a közlemény rovatban tüntesse fel a rendelési azonosítóját.

Amennyiben a PayPal fizetési opciót választja, a megrendelés elküldése után a rendszer átirányítja a fizetési oldalra. Amennyiben a fizetés meghiúsul, utólag már nem tudja kifizetni ezt a megrendelést! Ebben az esetben kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, így a fizetési mód módosításra kerülhet. A PayPal rendszerén keresztül történő fizetéshez e- mail címére és bankkártya adataira van szükség.

A SimplePay online kártyás fizetőrendszerét az OTP Mobil Kft. fejleszti és üzemelteti. A rendszer 2015 óta elérhető, és gyors, kényelmes fizetési lehetőséget nyújt az online webáruházakban. Amennyiben ezt a fizetési módot választja, szintén bankkártya adatait szükséges megadnia. Fizethet Simple fiókon keresztül, vagy egyszerűen a kártya adatainak megadásával. Az éppen aktuális felhasználási feltételeket a https://simplepay.hu/vasarlo- aff/ oldalon tekintheti meg.

A számlát a csomag tartalmazza. Kérjük, a csomagot kézbesítésekor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a csomagon észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét, és ne vegye át a csomagot! Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!


6. Házhoz szállítás, információk

Webáruházunk megrendeléseit az MPL (Magyar Posta Logisztika) és a GLS futárszolgálat teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ezen időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A Magyar Posta Logisztika kétszeri kézbesítést kísérel meg; amennyiben a kézbesítések sikertelenek voltak, értesítőt hagy, hogy melyik postán tudja átvenni a csomagot. A postán 10 munkanapig őrzik a csomagot, majd ezután visszaküldésre kerül irodánkba. A GLS futárszolgálata háromszori kézbesítést kísérel meg. Amennyiben a rendeléskor megadott szállítási cím már nem aktuális a kézbesítés időpontjában, a GLS által küldött tájékoztató e-mailben van módja a szállítási cím és/vagy időpont módosítására. Továbbá lehetősége van csomagpontra átirányítani a csomagot.


7. Házhoz szállítás díjszabása.
Magyarországon érvényes szállítási áraink:

  • Magyar Posta Logisztika - banki utalás, PayPal, SimplePay: 990 Ft
  • Magyar Posta Logisztika - utánvétel: 1390 Ft
  • GLS - banki utalás, PayPal, SimplePay: 1090 Ft
  • GLS - utánvétel: 1390 Ft
  • Csomagpontok - banki utalás, PayPal, SimplePay: 690 Ft
  • Csomagpontok - utánvétel: 990 Ft

Amennyiben a banki utalást választja, vagy az összeget a PayPal/SimplePay rendszerén keresztül rendezi, és a termékek végösszege eléri a 15.000 Ft-ot, a szállítás ingyenes.

Kézbesítési díjainkat a rendszer automatikusan kijelzi a vásárlás során. Átutalás esetén a rendelést csak akkor kezdjük el feldolgozni, ha a banktól megérkezett az igazolás a befizetésről, valamint a feldolgozási folyamat is ezután kezdődik meg, így a szállítási idő is ettől a munkanaptól érvényes. A befizetések ellenőrzése munkanapokon történik, naponta kétszer.

Más országba történő szállítási áraink:

Magyar Posta - Banki utalás / PayPal / SimplePay: 4200 Ft

Külföldre csak abban az esetben tudunk rendelést küldeni, ha előre ki lett fizetve a rendelés. A szállítási idő külföldre történő kézbesítés esetén hosszabb, mint a termékleírásnál található szállítási idő (feladástól számítva 5-7 munkanap). Külföldre csak 1kg-ig tudunk megrendelést kiküldeni. A csomagokat csak Európán belül áll módunkban kiküldeni.


8. Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! A határidőt mindegyik kontaktlencséhez külön megadtuk a termékleírásban (munkanapokban számolva). Ha nincs a raktárunkon az adott termék, akkor a szállítási időn kívül további 5 munkanap számolandó. (A szállítási határidő csak tájékoztató jellegű, amelyre meg kellene érkeznie a küldeménynek.)


9. Elállás joga

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II.26.) kormányrendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Amennyiben látásproblémája változik, 365 naptári napon belül cseréljük kontaktlencséjét ugyanarra a márkára, másik paraméterre. Jelen tájékoztató hiányában a 45/2014. (II.26.) kormányrendelet 21. § (1) bekezdése alapján az elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. A vállalkozó a termék visszaérkezését követően a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a termék vételárát a fogyasztó részére.

 

Kivonat a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről szóló törvényből:
20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

(3)A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

(4)Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet 29. § (1)/ alá tartozó termékek esetén a Fogyasztót nem illeti meg elállási jog (Kivonat a 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendeletből):

29.§ (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h)- a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

A törvény további részletei megtekintése itt: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1400045.KOR


10.Elállási jog gyakorlásának menete

Amennyiben élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti a megadott elérhetőségeink valamelyikén írásban. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot 14 naptári napon belül elküldenie. A Vásárlónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 naptári napon belül vissza kell juttatnia. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, e- mailben történő jelzés alkalmával pedig az e-mail beérkezésnek időpontját. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel jelzését, így tudja igazolni a postára adás dátumát. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttassa vissza a cégünk címére. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni! Igény szerint cégünkkel szerződésben álló futárszolgálatot értesíthetjük csomagfeladási szándékáról, annak díját a csomag feladásakor a futárnak kell megfizetni. Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy naptári napon belül az Optilen.hu Kft. a Vásárló által megadott bankszámla számra visszatéríti a termék vételárát. Ha a Vásárló nem a legkevésbé költséges, szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választ, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.


11.Reklamáció

Reklamáció esetén, kérjük, adjon rövid leírást a hibáról, valamint a megrendelés számát és a reklamáló személy nevét és egy címet. Az árut -melyre a reklamáció irányul- küldje ajánlott csomagként az Optilen.hu internetes áruházunk székhelyének címére. Az Optilen.hu-nak nem áll módjában utánvétes csomagot átvenni. Reklamációt csak akkor fogadunk el, ha a lencsék alkalmasak szakértői vizsgálatra. A szakértői vizsgálat feltétele, hogy nincsenek kiszáradva (ápolófolyadékban vannak zárt kontaktlencsetárolóban) és a csomagolás sem sérült meg a szállítás alatt. Reklamáció esetén az Optilen.hu továbbítani fogja a kontaktlencsét a gyártóhoz, és a szakértő vizsgálata alapján fogja meghatározni a követelés megalapozottságát. A reklamáció folyamata átlagosan 20 munkanapot, legfeljebb 90 naptári napot vehet igénybe. A gyártó vizsgálata után az ügyfelet levélben tájékoztatjuk.

-A kínálatunkban található összes lencsére 24 hónapos garanciát biztosítunk, melynek menete megegyezik a reklamációval (kivizsgálásra alkalmas lencsét áll módunkban elfogadni, a gyártónak kötelességünk továbbítani azt kivizsgálás céljából).

Az Optilen.hu internetes áruház nem veszi figyelembe a következő reklamációkat:

-Az ügyfél által, a rendelés során elkövetett hibák esetén (pl: rosszul megadott kontaktlencse paraméterek).

-Rosszul kiválasztott kontaktlencse.

-Túl régen volt vizsgálaton szemésznél ill. optikusnál.

Legalább fél évente végezzen látásvizsgálatot megfelelő szakemberrel kontaktlencse viselés esetén, valamint első kontaktlencse vásárlásakor feltétlenül!

-Nem rendeltetésszerű használat esetén:

A lencse kiszáradása esetén (ápoló folyadék használatának elmulasztása), miután kivette a csomagolásból.

A lencse koszolódása, kozmetikumok vagy más kemikáliák által, melyek károsították azt.

A kontaktlencse hosszan tartó használatának következtében sok fehérje rakódhat le rá, mely lehetetlenné teszi a szakértők munkáját.

A lencse mechanikai sérülése esetén, melyek az ügyfél hibájából adódnak, vagy a bekoszolódásból adódó sérülések esetén.

Amennyiben a reklamációt elutasítottuk, a kontaktlencsét az ügyfél saját költségein tudjuk visszajuttatni, vagy személyesen átveheti az Optilen.hu irodájában a reklamáció lezárásától számított 14 munkanapon belül.

A fogyasztó panasza elutasítása esetén a lakóhelye szerinti járási hivatalhoz fordulhat. A Járási hivatalok listáját az alábbi oldalon ellenőrizheti: http://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista

A termékek minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szerződés megkötésével és a szerződés teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében a Vásárló a lakhelye szerint illetékes, a kereskedelmi és iparkamara mellett működő Békéltető Testülethez fordulhat, amennyiben a cégünkkel történő egyeztetése nem vezetett eredményre.


12.Szavatosság és jótállás Szavatosság

a. Kellékszavatosság

i.A forgalmazó hibás teljesítése esetén a Vásárló kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az átvétel időpontjától számított 2 éven belül érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadásának időpontjában már léteztek. A kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem tudja érvényesíteni.

ii.Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

iii.Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Optilen.hu Kft. számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Ön nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Optilen.hu Kft. költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

iv.A választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Optilen.hu Kft. adott okot.

v.A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

vi.Kellékszavatossági igényét közvetlenül az Optilen.hu Kft-vel szemben érvényesítheti.

vii.A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket az Optilen.hu Kft-től vásárolta a számla vagy a számla másolatának bemutatásával. Ilyen esetben az Optilen.hu Kft. csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája az Ön részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Optilen.hu Kft. bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles az Ön által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

viii.Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

b.Termékszavatosság

i. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

ii. A Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Ön a gyártóval szemben érvényesítheti.

iii. Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

iv. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

v. Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A hiba felfedezése után Ön késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

vi. Termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával, azaz az Optilen.hu Kft-vel szemben gyakorolhatja.

vii. A gyártó, forgalmazó (Optilen.hu Kft.) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

viii. a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,

ix. Vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető,

x. Vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

c. A gyártónak, forgalmazónak (Optilen.hu Kft.) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

d. Jótállás
i. Az Optilen.hu Kft. nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet hatálya alá tartozna.
ii. Szavatossági igényeit az alábbi címen érvényesítheti:
Optilen.hu Kft.
3530 Miskolc, Arany János út 11-13. 2/210
[email protected]

A Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
Székhely: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: 46/501-091 (új ügyek); 46/501-871 (folyamatban lévő ügyek)
E-mail cím: [email protected]

Fogyasztói jogviták:
Jogi tájékoztató az Európai Parlament és a Tanács 2013. május 21-ei, 524/2013/EU sz. rendeletének 14. paragrafusának 1. bekezdése alapján: Az Európai Bizottság a fogyasztóknak és kereskedőknek egy interaktív weboldalt ( „vitarendezési platformot” ) biztosít az online vásárlásokkal kapcsolatos jogviták peren kívüli rendezéséhez, amely a következő oldalról érhető el: http://ec.europa.eu/consumers/odr A vitarendezési platform egy olyan központi platform, amelyhez a fogyasztók és a kereskedők az Európai Unió minden hivatalos nyelvén elektronikusan hozzáférhetnek, hogy az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéses kötelezettségeikkel kapcsolatos jogvitáikat peren kívül rendezhessék.


13. Adatkezelés

A webáruház használata során az Optilen.hu Kft. részére rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára, kivéve abban az esetben amennyiben az Optilen.hu Kft alvállalkozója. (Pl.: Futárszolgálat, a megrendelés kézbesítéséhez). A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat a Optilen.hu Kft. kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A megrendelés folyamán rögzített adatokat az Optilen.hu Kft. megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán magadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A webáruház böngészése folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat az Optilen.hu Kft. bizalmasan kezeli, leiratkozás lehetősége minden kiküldött hírlevél alján biztosított, továbbá kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban a [email protected] e-mail címen. A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók. A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja az Optilen.hu Kft. általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit. Jelen általános szerződési feltételek dokumentum nyomtatóbarát változatának letöltéséhez, és megtekintéséhez kattintson ide: https://www.optilen.hu/files/optilen.hu/hu/Shop_Regulations.pdf
 

14.Vásárlói nyilatkozat kontaktlencse internetes vásárlásához

Tudomásul veszem, hogy a kontaktlencse-viseléshez elengedhetetlenül szükséges a rendszeres, szemész szakorvos vagy optometrista által végzett vizsgálat és konzultáció, és ezt nem pótolhatja más forrásból szerzett információ. A vizsgálat és konzultáció elmulasztása, vagy az ebből eredő helytelen kontaktlencse használat súlyos, esetenként visszafordíthatatlan következményekkel járó szem- vagy látáskárosodást okozhat. Kijelentem, hogy elmúltam 18 éves, és panaszmentes kontaktlencse viselőként a kontaktlencsét 6 hónapnál nem régebbi, szemész szakorvos vagy optometrista által adott javaslatnak megfelelően rendelem meg. Az általam a rendelés során megadott információk megfelelnek a valóságnak és a javaslatban foglaltaknak. A kontaktlencse viselése alatt legalább fél évente vizsgálaton veszek részt, illetve probléma esetén haladéktalanul szemész szakorvoshoz vagy optometristához fordulok. A fentiek elmulasztásából eredő károkért teljes felelősséget vállalok.

Iratkozz fel a hírlevelünkre és értesülj az újdonságokról
Mobil verzió
Szeretné folytatni?